torsdag 14 maj 2009

Mörka hål och glatt kampanjande

Ojojoj....Nu blev det ett sådant där jätteglapp i bloggandet igen.
Jag har befunnit mig i en mörk håla ett tag nu och då blir bloggandet lidande helt klart.
Hur det har varit och varför jag har varit i en mörk håla kan vi väl skita i och nöja oss med att jag är på G igen så smått. Konstateras kan ändå att jag kommer att driva en ersättningsfråga mot kommunen och den kommer antagligen att gå ända upp till regeringsrätten. Det handlar om problemet med att vara arvoderad fritidspolitiker samtidigt som man är arbetslös. Enligt kommunallagen har jag rätt till skälig ersättning för den eventuella ersättning jag förlorar på grund av mitt uppdrag och kommunen har nu gjort en minst sagt snål tolkning av den lagen.

Det ihop med lite annat smått och gott har slagit undan benen på mig ett tag, men nu så...Nu är jag på G :-)

Jag och en partikamrat har dragit igång en webtidning. www.rivernews.nu En lokal tidning med liberalt perspektiv är det tänkt. Det är rätt roligt men inte helt lätt om man inte har mediavana och inte är så duktig på layout.

Annars är eu-kampanjandet i full gång. Tyvärr missade jag Folkpartiets valupptakt i Stockholm i söndags men följde den på FPs kampanjsida på nätet. Kolla in Marits 38 sekunders video! Hon är den coolaste tant jag vet :-)

Via Facebook ser jag vilka otroligt engagerade och duktiga partikamrater jag har runt om i Sverige. Det kampanjas för fullt och alla verkar ha djäkligt kul :-)
Själv har jag stora problem med att bestämma mig för vem jag ska kryssa!! Jag hoppas verkligen att FP får möjlighet att skicka åtminstone tre personer till Bryssel för vi har så många som kommer att göra ett bra jobb där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar