torsdag 12 november 2009

Karolina och Helga. Två kvinnor jag gillar

Igår dök jag i soffan direkt när jag kom hem och orkade inte bloggatrots en rätt intressant dag. Eller,,,Den började kanske inte så kul eftersom jag vaknade efter en taskig natt med en del värk. Fick ringa till expen och tala om att jag behövde jobba hemifrån.
Åkte ner till Uppsala och åt lunch med vackraste kommunalrådet Karolina Hilding. Det är så himla skönt att ha någon som hon att bolla med när det dyker upp saker hemma som jag inte vet hur jag ska hantera. Karolina är en klok och mycket skicklig politiker. Jag hoppas verkligen att FP-isterna i Uppsala fattar det och inte låter provvals-trollet förvrida tankarna på dem. Det är märkligt hur tider av nomineringar och provval kan få människor att agera som vore de smådjävlar.
Nåväl, Karolina gav mig de inputs som var precis de jag behövde.

Efter lunchen var det dags för mig att stifta en helt ny bekantskap. Helga är en fantastisk kvinna med en stor kunskap om människans kropp och själ. Hon har en smärtmottagning där hon bland annat sticker små nålar i folk. Akupunktur alltså.
Hon bad mig räcka ut tungan och konstaterade genom att titta på den att jag sover dåligt och har ont i axlarna. Japp, så är det.
Under 45 minuter låg jag och slumrade med nålar i benen,armarna och öronen.
Väl hemma så däckade jag som sagt i soffan. Något som Helga sagt att jag skulle göra.
Jag är glad över att ha lärt känna så kloka kvinnor i Uppsala

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar