onsdag 9 december 2009

Uppsalautflykt och oflyt

Idag har jag oflyt. Riktigt mycket oflyt tycker jag även om jag erkänner att det är en del gnäll också.
I morse klev jag upp vid vanlig tid och som vanligt hatade jag min klocka gränslöst mycket. På med kläderna och ner i köket där jag fick på kaffet och tände i vedspisen. Råkade se mig själv i hallspegeln och den synen var inte direkt uppbygglig måste jag säga.
När kaffet var klart insåg jag att det var onsdag och att jag idag skulle börja arbeta 10 istället för 9. Åh nej!!!! Lite extra tid vid datorn blev det istället för mer sömn.
På Upptåget ner till Uppsala började jag känna mig ruggig och huvudet började växa. Jaha ja,,,börjar bli sjuk! Det kunde jag inte ha märkt innan jag klev på tåget? När jag kom ner till Uppsala insåg jag att det inte skulle funka att jobba. In på apoteket och handlade Alvedon och Ipren för att sen gå tillbaka till centralen och ta nästa tåg hem.
Inte kul men nu är jag snart hemma igen. Göran hämtar mig vid stationen och det ska han ha en kram för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar