torsdag 16 september 2010

Lögner och pajaskonster i den rödgröna politiken

Tror Lars Ohly att politik är på skoj och att man kan slänga ur sig än det ena och än det andra påstående likt en trollkarl drar kaniner ur sin hatt?

Vilken ministerpost kan svenska folket tänka sig att en man som så uppenbart fabulerar och pladdrar på som det passar, ska inneha? Själv kan jag inte ens komma på någon post att ironisera om!
Det är inte roligt, det går inte ens att dra lite på munnen åt vänsterpartiets ledare som på fullaste allvar tycker att han kan sitta som minister i en regering.

Svenska folket förtjänar inte clowner som de rödgröna! Politik är viktigare än vad dessa tre verkar ha förstått.

4 kommentarer:

  1. "Svenska folket förtjänar inte clowner som de rödgröna!"
    VEM ÄR DEN STÖRSTA CLONEN NU?
    Ditt förtroende har tydligen dalat likt ett höstlöv.
    Fortsätt med poletiken för om fyra år så är det sista mandatet borta.

    SvaraRadera
  2. Att du har väntat på det här länge framgår tydligt. Du är förmodligen en av många som tycker riktigt illa om mig.
    Det vore hederligt om du kunde tala om för mig vad det är som stör dig.
    Eller är det helt enkelt så att du egentligen inte vet, utan bara är förbannad för att jag sticker ut hakan och vågar stå upp för det jag tror på? Att jag inte ägnar mig åt krypskytte bakom en signatur och att tidningarna tycker att det är intressant att skriva om mig och därför ber om en intervju.

    SvaraRadera
  3. Bry dig inte om fula påhopp från såna som inte vågar stå för sina åsikter!! Jag röstade på DIG Ann-Catrin för att du är den enda som vågar kritisera sånt som är fel och för att du är den enda som verkar bry dig om våra unga i kommunen. Stå på dig och ge inte upp!!
    //Stina

    SvaraRadera
  4. Anonym: Ann-Cathrin behövs i det politiska fältet i Älvkarleby! Tänk om alla vore så likriktade att ingen vågade ifrågasätta, ingen ställde de där frågorna som en del bara vågar tänka inombords och eller ingen vågade komma med nya spännande idéer.
    Oavsett vem jag valt att lägga min röst på så skulle jag sakna Ann-Cathrin och det tror jag faktiskt är fler som skulle än de som röstat på henne. Och tänk, om du också är politiker - som inte står för din åsikt utan gömmer dig under en signatur som anonym.

    SvaraRadera