måndag 28 juni 2010

Debatt kan ge ont i ryggen

Idag har jag lite ont i min diskbråcksrygg. Det blev helt enkelt för många timmar framför datorn igår. Jag satt i två debatter som jag hade svårt att ge upp trots skarpa uppmaningar både från maken och dottern.
Den ena ser ni här nedanför i blogginlägget om Dilsas DN-debatt artikel, där jag tände till rejält på dels Anonym som inte vill visa vem han är och sen Anders som använde sig av relativt klassisk SD-retorik och taktik.

Den andra fördes på Facebook med en socialdemokrat som inte såg några solidaritetsproblem med att tycka att den allmänna pensionsåldern skulle sänkas till 60 år och bara gälla de som har arbetat minst 20 år. Det innebär att du kan komma ut på arbetsmarknaden som 40-åring och gå i pension 20 år senare. Smutt värre.

Så att debattera kan få fysiska konsekvenser det har jag nu bevisat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar