måndag 22 juni 2009

Hemma igen

Ungarna gapade stort " Va är du hemma igen! Gick det bra? Nej det gjorde ju som bekant inte det.
Om jag nu fattade läkaren rätt, vilket jag alltså är tveksam till eftersom jag blev rätt paff när han meddelade att han inte tänkte operera, så finns det en rätt stor risk att själva diskbråcket har torkat upp. Då finns det inget att suga ur och då är en diskbråcksoperation helt värdelös. Att operera något som inte finns är korkat, so far so good.
Men det är det han sa sen som jag inte vet om jag fattade rätt. Det ej opererade diskbråcket har på något vis gjort åverkan på kotorna så att de är pajade. Han sa något om att bygga upp kotorna igen. Han pratade också om väldigt stela höfter. Därför står jag nu i för-förtur -finns det ordet?- för en ny MR och grundlig genomgång av symtom, status mm. Om jag förstod honom rätt så kommer jag alltså att opereras på ett mer omfattande sätt.
Har detta på något sätt orsakats av ett förbiseende och inkompetens av ortopederna på Gävle lasarett så kan jag lova att jag kommer leva en hel djävul. Var så säker. Mannen som låg i sängen mitt emot mig hade haft värk sedan i mars. I år! Jag har varit sjuk sedan januari -08. Hans diskbråck satt på samma kota som mitt, men Ackisläkarna bedömde prognoserna som goda. Mina läkare i Gävle bedömde det som inoperabelt och skickade mig inte vidare för en andra bedömning.
Veterinärer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar