lördag 27 juni 2009

The King of pop


Nej, det blev inget blogginlägg om Michael Jackson igår och idag känns det inte så angeläget direkt.

MJ var inte min stora idol även om jag gärna lyssnar på hans musik. Han var helt enkelt för udda för mig. Eller nej,,,inte udda, han var inte ärlig och det gillar inte jag. Bleka huden och operera både det ena och det andra och påstå att saker har förändrats liksom av sig själv.
Att gifta sig och göra barn med hjälp av läkare och skriva avtal om barnen är inte heller i min smak. Hur det egentligen var med fru och barn vet jag förstås inte säkert, men inte var det sant och äkta hur det än var. Hans sätt att hantera sina barn ligger långt utanför mina egna förnuftsmässiga ramar, även om jag inte själv är den perfekta föräldern. Masker, hållas utanför balkongräcket och privata lärare hemma i den egna lekparken är... nja, inte rätt sätt att fostra sunda och självständiga barn.
Det värsta är nog ändå alla anklagelser om andras barn och de påstådda sexuella utnyttjandet av dessa barn. Historier som vi nog aldrig får veta den verkliga sanningen om utan rykten och spekulationerna kommer att fortsätta. Även jag bidrar ju till att sprida dem genom detta blogginlägg.

Nej, jag var ingen fan av människan Michael Jackson.

Artisten däremot får min fulla respekt och honom kommer jag att sörja tillsammans med stora delar av denna värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar