lördag 14 februari 2009

Är det dags att byta parti?

En tanke far genom mitt huvud när jag upptäcker att det inte är någon idé att försöka ta mig ner till Stockholm idag.

Folkpartiet ordnar en intressant dag om företagarfrågor på riksdagshuset idag. Jag har anmält mig och planerade att sätta mig på tidiga morgontåget söderut.
Men jag upptäcker snart att det inte är möjligt att åka. Höftpartiet är inte intresserat av att hänga med mig ens ut till brevlådan och ta in morgontidningen.
Mitt elaka diskbråck har plågat mig i över ett år nu och i veckan var jag till sjukgymnasten på behandling. Dagen efter var det omöjligt att gå någon längre sträcka och det ger inte med sig.

Så det är kanske dags att byta parti helt enkelt. Det var det som lockade mig i morse när jag förstod att ingen övertalning i världen skulle kunna få mitt tjuriga höftparti att ge med sig.

Är det någon som möjligen har ett piggt höftparti att byta med mig?
För enkelhetens skull vore det bäst att byta med en annan kvinna. Även om jag skulle kunna tänka mig ett manligt om det är det enda som står till buds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar