söndag 15 februari 2009

Julgardin ner, vårgardin upp

I år skedde bytet före februari månads utgång och det är ovanligt tidigt. Ett år sa min yngste son till skolavslutningen; Mamma, det är inte dags att ta ner julgardinen snart? Jag kunde inte göra så mycket mer än att hålla med honom.
Nu har vi sällan riktigt juliga gardiner, med tomtar och så på. Årets var en fin Carl Larsson flicka som motiv. Då blir det svårt att lägga märke till att det är dags att byta.
Värre var det då julgranen stod kvar till i april. Det var på min tid som singel och jag hade fått tag på en så himla gosig gran. Med enbart röda kulor och glitter prydde den sin plats väl. Inga tappade barr utan den sköt skott efter ett tag. Vem har hjärta att slänga ut en sådan vän? Ja inte jag i alla fall.

Men nu har julgardinen fått byta plats med den rosa med spets. Längre fram i vår kommer nog den gula att få pryda våra matsalsfönster för jag älskar gult på våren. Jag kunde inte hitta den idag så den får vänta lite. Det känns inte så vårlikt med all snö som ligger på tomten.

I går var det Melodifestival i Skellefteå. Det är inte mitt favvoprogram precis men igår var det riktigt bra låtar som var med! Alla mina fyra favoriter gick vidare även om jag gärna hade sett att Jennifer Brown också kommit med på ett hörn. Hennes låt kommer att höras mycket tror jag och kanske att den inte riktigt hörde hemma här.
HEAT var ruskigt bra och extra roligt är det förstås för mig som är uppvuxen i Upplands Väsby.

I morgon ska jag göra ett nytt besök hos sjukgymnasten. Efter förra blev jag helt förstörd i mina höfter och länd så jag vet inte om jag törs gå dit.
Jag tror att det ändå är sjukgymnasten som kan fixa till det åt mig i slutänden. Jag tror att vägen till tillfrisknandet går genom helvetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar