torsdag 25 mars 2010

Kontorsstolar och semlor

Tog ett ovanligt tidigt tåg till jobbet i dag. Ja, tåget gick i vanligt tid men det är ovanligt att jag sitter på det. Jag vaknade och kände mig pigg så det fanns ingen anledning att ligga kvar i sängen och vänta på att klockan skulle ringa.
Det fins en hel del saker att ta tag i på jobbet så den enda nackdelen med att komma tidigare än vanligt är att jag nu får sitta på min vidriga kontorsstol en timme längre än jag brukar. Stolen får min rygg att protestera högljutt och därför har jag nu ringt runt till olika tänkbara ställen för att tigga till mig en vettig stol. Landstinget ligger bra till tycker jag. Rädda Barnen har tyvärr inga ekonomiska möjligheter att se till att kontoret har en vettig stol för personal med diskbråck.

Kan också meddela att idag fick förståndet besegra begäret. Semlan står kvar på konditoriet och jag bytte ut den mot ett piller mot urinvägsinfektion till kaffet i stället. Garanterat inte lika gott men bättre för min kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar