måndag 6 april 2009

Tänk vad en iPhone kan göra

Vad gör en till en lycklig människa? Svaret är givetvis mer djuplodande och filosofiskt än vad jag kommer ange här, men idag har jag känt en stor glädje över hur den här dagen blev.
Tog ett relativt tidigt tåg till Uppsala och promenerade i solen upp mot Akademiska och dagens besök på öron-näsa-hals. Läkaren konstaterade att inget fanns kvar av min tidigare ansiktsförlamning så nu kan jag både vissla och flirta igen.

Ner på stan igen och Uppsala visade sig från en trevlig sida. Solsken, vårblommor och svanar. Upp till FP-expen för att träffa vår fantastiska ombudsman. Det var fullt med folk eftersom årsmötesprotokollet skulle justeras så det dröjde innan vi kom iväg på lunch. Utanför Åhlens mötte vi Uppsalas vackraste kommunalråd som redan hade käkat med de andra råden.
Helena och jag köpte varsin sallad och satte oss nere vid Fyrisån. Vi var inte ensamma om att ha kommit på den tanken måste jag säga. Efter en trevlig lunch skiljdes vi åt och jag gick in på Telia och köpte den! Den tunna, intelligenta telefonen, eller vad man nu ska kalla en iPhone.
Nu äger jag en och ska nu bara försöka förstå hur jag ska använda den. Det är märkligt vilka behov man upptäcker att man har ibland. Trodde väl aldrig att jag skulle bli så sugen på en teknisk sak.

Jag reser norrut igen och försöker få igång min nya älskling utan framgång tyvärr.
Väl hemma hinner jag bara släppa ut hundarna, ringa några samtal och sätter mig sen på tåget in till Gävle.

Wella hade sin årliga uttagning av hårmodeller. Jag blev uttagen förra gången jag anmälde mitt intresse och självklart hoppades jag på turen igen.
Vi var 30-40 kvinnor som diskret granskade varandra "Ska hon, eller hon bli uttagen?"
De skulle plocka ut 12 kvinnor utifrån olika stilar och åldrar. När 9 redan var uttagna tittade de på mig och bad mig vända mig om. De pratade om att jag var klassisk i min stil, fingrade på mitt hår och sa åt mig att gå in i det lilla rummet. Jag var utvald!!
Så snart kommer jag inte att se ut som jag gör ikväll och det ser jag fram emot.

En rätt bra dag som ni märker. Jag är frisk,jag lunchade med Helena och träffade Karolina, jag äger en iPhone och jag ska få vara hårmodell för Wella. Kan det bli bättre?
Jo visst ja! När jag satt i hotellfoajen så kom Peter Jidhe och några kamerakillar från Idol 2009 in. Eftersom jag hade sånt flyt funderade jag på att fråga om jag fick provsjunga en stump. Slog det dock snabbt ur hågen. Det kändes dumt att utmana lyckan för mycket.
Nu sitter Göran och försöker lära sig och mig funktionerna på det tekniska under som familjen har begåvats med.
Livet är härligt ibland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar