fredag 13 november 2009

Fler cementringar till förskolorna!

Länsdelsberedning i Östhammar hela dagen. Det är drygt att åka till Östhammar när det är mörkt och slirigt på vägen. Mycket skog utmed vägkanten och man vet aldrig var älgen tänker passera över vägen. Idag hade älgarna annat för sig och jag satt i baksätet som passagerare. Jag hann med en hel del samtal på väg till Östhammar och det känns som ett effektivt sätt att åka bil på.
Efter mitt besök på Skärgården igår så hade jag bestämt mig för att fixa den där cementringen som de bett kommunen om i fem år. Ni vet,,en sån där som man eldar och grillar i. Jag ringde först till Tierps cement AB och pratade med Peter som sa åt mig att faktiskt ringa kommunen. "Visst kan du få en av mig men Älvkarleby kommun har säkert en massa sådana i sina förråd"
Ok då tänkte jag, jag provar. Fick tag i min klara favvo Per-Inge Larsson. Dels har karlen ett ruggit tjusigt efternamn, men framför allt så får han saker att hända.
- Jag sitter i bilen, sa han. Jag har inte hört att de vill ha en ring och jag vet att vi slog sönder en massa ringar som vi hade i förrådet när det såldes. Slå mig en signal lite senare ska jag kolla.

På eftermiddagen, när jag åter får signal på mobilen ringer jag Per-Inge. Jodå. säger han, vi har en ring som vi kör ut till Gårdskär när vi har ett ärende dit.
Om allt nu går vägen har Skärgårdens förskola i Gårdskär en cementring på sin gård. För korvgrillning och mys.
Kanske inte huvuduppdraget för en kommunpolitiker men vem bryr sig :>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar