måndag 16 augusti 2010

Låt RUT byta kön så accepterar sossarna henne


Det var länge sen jag har skrattat så mycket åt ett politiskt förslag som jag har gjort idag. Dagens DN-debatt måste gå till historien som det absolut bästa april-skämt som någonsin har levererats i augusti. Så de bägge sossarna lyckades ju med sin ena ambition åtminstone, att få mig och en stor del av svenska folket att skratta. När vi ska älska ska ingen politiker överhuvudtaget lägga sig i.
Fast jag är ju inte Stockholmare förstås, men vi utsocknes -jag är dock född på söder- brukar ju åka snålskjuts på storstadsborna ibland så vi kan väl få skratta åt deras korkade politiker.

Jag hade högläsning för maken här hemma och tårarna rann på oss bägge när vi insåg att dessa, i mina ögon, rätt seriösa politiker ser framför sig att Stockholmarnas dröm är att sitta som tjuren Ferdinand under korkeken. Denna dröm ska nu kunna gå i uppfyllelse med sossarnas TUT förslag. Tunnelbanenäratjänster.
RUT ska väck men byter hon kön och blir en butler är det ok. Birgitta Ohlsson FP, skaldade på sin Facebooksida så här; RUT har slagit ROT om sossarnas fot. För att råda medelklassbot de föreslår butlerkvot. Fyndigt


RUT-avdraget passar inte sossar, men byter RUT kön och blir en butler i stället,,ja då går det bra.

Om det reser 2,5 miljoner människor med SL varje dag,, hur många butlers går det då åt för att uträtta pendlarnas ärenden? 50 000 kanske? Hur ska de avlönas? Ska staten eller SL, dvs skattebetalarna göra det? WOW,,,det blir mycket landstingsvård som måste skippas för att få ihop de pengarna.
Ska resenärerna själva betala har ingen politiker med det hela att göra för då ska det finnas en intresserad entreprenör först.

Nej jag ser framför mig en bild från tiden med gamla Sovjet; Stockholmarna rör sig i en stor massa med ett dagisbarn i ena handen och en blå IKEA-kasse med smutsig tvätt i den andra. De försvinner in i tunnelbanans inre och kommer ut på andra sidan utan barn och kasse och går till sina jobb.
Allt medan Stockholmaren arbetar tas barn, smutstvätt och inköp om hand av SL-butlers inne i tunnelbanans djup.
Arbeta lilla du, så sköter staten resten.

Ja käre värld,,, bloggosfären är fylld av fantastiskt roliga inlägg och film från MUF om detta politiska utspel. Ett utspel som sossarnas valarbetare kommer att få svårt att gömma i tunnelbanans djup.
Tokmoderaten och Magnus Andersson är några fler exempel på bloggar.

Som ett tillägg kan jag bara konstatera att ledaren i Arbetarbladet är mild i sin kritik. Visst kallar hon det korkat men hur hade det låtit om förslaget kommit från Maud Olofsson!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar