onsdag 18 augusti 2010

Stjäl inte min tid tack

Jag tvingade mig ur sängen i morse trots att hela jag skrek att det inte var läge att gå upp. Jag hade ett inbokat möte i Uppsala om Trasdockans dag klockan tio så det var bara att sätta sig på tåget.
Det är en lång dag i Uppsala som jag har framför mig, och därför har jag lovat att stå i valstugan mellan mina två möten med Rädda Barnen.
Morgonens möte var ett i raden sen i våras och jag och en tjej till har deltagit på alla. Däremot har närvaron varit mer än usel från de andra i gruppen.
Idag, en knapp månad före dagen, har man synpunkter på programmet i rätt stor omfattning och det börjar till och med diskuteras om vi ska byta dag. Jag har bokat, ringt, skrivit och engagerat mig i mycket stor utsträckning eftersom jag tidigt fick det uppdraget. Idag reste jag mig och lämnade mötet med en önskan om ett lycka till med dagen. Jag har mycket svårt att respektera människor som tar sig rätten att stjäla min tid och använda den som om den vore deras egna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar