söndag 17 januari 2010

Hej då julen

Nu är julen urstädad ur det Larssonska hemmet för den här gången. Jaha,,tänker du, vad är det för häftigt med det då? Tja det häftiga är att det överhuvudtaget har skett och med ett totalresultat.
Det är klart att vi inte låter granen stå kvar till midsommar, men gardinerna har nog suttit ett helt år vid några tillfällen. Något pynt har också dröjt sig kvar långt förbi sommaren.
I år hade vi för första gången på 15 år en riktig gran, tidigare har den varit barrfri. Årets långt ifrån barrfria gran bidrog nog till att vi inte drog ut på att städa bort julen.
Jag minns ett år för en massa år sedan, då jag bodde själv och hade köpt en jättefin liten och fyllig gran. Den barrade inte ett dugg utan blev kvar hos mig till april då den började skjuta skott. Motvilligt kastade jag då ut den av rent estetiska skäl.

Göran och jag tog med oss Frasse på promenad och satte ungarna på städjobbet. Det visade sig vara ett smart drag för när vi kom hem så möttes vi av drivor av barr på trappan men inte en julgardin i ett enda fönster! Nu är det bara att invänta takdropp så att de gula vårgardinerna kommer upp. Tills dess så kör vi gardinlöst och det har jag verkligen inga problem med eftersom det lilla ljus som finns har chans att komma in ostört.
Tack ungar och hej då julen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar