söndag 17 januari 2010

Jag vill ha en dag till!



När jag kommer in i riksdagen efter valet i höst så vet jag vad det första som jag kommer att göra är. Jag kommer stenhårt att driva och argumentera för att våra veckor ska innehålla minst en dag till. Den dagen får ingen arbeta, gå på sammanträden eller andra möten, eller faktiskt göra något annat än att bara umgås med sin familj eller med sig själv.
Orealistiskt!? Ja, jag vet,,,men ärligt talat är det inte särskilt realistiskt att jag ska komma in från min sjundeplats på listan heller.
Det är bara det att nästa vecka har jag faktiskt en mängd olika viktiga saker som jag behöver göra men krockarna är för stora för att jag ska ha en chans att få till det. Inte utan att slå fullständig knut på mig själv och helt skita i att jag har en familj. Jag vill ha en dag till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar