tisdag 19 januari 2010

Hejar vi på Skutskär? Ja det gör vi...!



Bilderna togs av Patrik Blom.
Skutskärs IF tog ikväll emot Tillberga hemma på naturisen på IP. Det var en riktigt rolig match att titta på och den slutade rättvist 6-6.
Före annandag jul hade jag inte sett en enda minut av en bandymatch och trodde inte att jag skulle göra det heller. Men nu är det ju som det är med kommunen vs bandyn i Skutskär och jag är ju som jag är. Får någon oförtjänt stryk i någon form så rycker jag ju genast ut och ska vara med och stötta.
Så är det med bandyn och jag har ikväll varit på min tredje bandymatch. Det är nog mest stämningen bland publiken som fascinerar för Skutskär har en fantastisk hemmapublik, den så kallade Blossa-kören. Det är sambatakter när de eldar på laget med trummor och andra "instrument"
Dessutom älskar jag när laget efter matchen ställer upp sig framför oss och tackar genom att knacka klubborna i isen och "klappa händerna" åt oss med klubban mot handsken. Det gillar jag som fan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar