torsdag 27 maj 2010

Relationsskapande medier

Precis när jag kände att jag började få upp lite fart på bloggandet så zaggar Internet ner sig så att jag bara får sköta det mest nödvändiga på nätet. Enligt min man så hör inte bloggandet dit utan betalning av räkningar och sådant måste komma först.
Jaha,,och hur betalade vi räkningar före Internetbankens intåg om jag får fråga? Fast det är klart,,vi bloggade inte då heller. Vad sjutton GJORDE man förut egentligen!? Tittade på tv och video kanske? Jag minns inte riktigt. Faktum är att jag har bytt ut mitt tv-tittande mot viss relationsskapande aktivitet på nätet och då menar jag INTE nätdejting ;)
Twitter, Facebook och bloggande skapar relationer tycker jag. Bra mycket mer än trist tv-tittande. I kväll har det dessutom varit en väldig aktivitet på Facebook under melodifestivalen och dden har bergis inte varit mindre på Twitter gissar jag.
Det innebär att en massa Facebookvänner runt om i Europa har kunnat se på tv tillsammans, och kommentera låtar och röstning via sina statusuppdateringar. Rätt häftigt faktiskt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar