onsdag 5 maj 2010

Rykten och spekulationer,,,Bläääääää

Släpp en fis i Marma och alla i Skutskär känner till det inom loppet av en timma. Då börjar spekulationerna om vad jag har ätit, hur högt det lät och om den möjligen luktade.
Jag har på Facebook tidigare skrivit om ett projekt som formerar sig i mitt huvud och som jag är jättetänd på. Idag har jag skrivit att jag har träffat kommunarkitekten och näringslivschefen. Genast börjar någon hemsnickrare bland mina vänner att lägga ihop 1+1 och vips blev det 5. Aha!! Projekt plus möte med dessa två måste höra ihop!
Denna någon ringer till någon annan som ringer till en som sitter i bygg och miljö – alternativt ringer själv direkt- och frågar om detta kommer upp som ett ärende på bygg och miljönämnden!!?? Wedén kastar sig på telefonen och ringer först arkitekten som inte svarar, så han ringer vidare till näringslivschefen och frågar vad det är för projekt som han har ihop med folkpartiet!
Ni börjar förstå va?

Den här någon hade kunnat göra det enkelt för sig och pratat med mig först av allt. Wedén hade kunnat ringa till mig och frågat vad det handlade om. Skälet till att han inte gjorde det var att han inte trodde att jag skulle delge en annan politiker mitt projekt.
Men näringslivschefen hade gjort det??
- Ja för han är tjänsteman och måste svara om jag frågar, får jag till svar.

Så här fungerar det i den här kommunen. Det gissas, pusslas och spekuleras så förbannat att man bara ledsnar fullständigt och totalt.

Som information vill jag bara meddela att dessa två saker, projekt + möte, har inte ett enda dugg med varandra att göra! Inte ett endaste dugg. Jag visste inte ens att näringslivschefen skulle vara med på mötet idag.

Däremot kan den här typen av agerande göra att lusten fullständigt försvinner till att göra saker i Älvkarleby kommun.
Wedén menar att han som politiker måste hålla sig informerad! Att han ville veta om detta skulle komma som ett extra ärende på bygg och miljö nämnden! Men se då till att skaffa dig informationen där du är säker på att få den korrekt återgiven dvs så nära källan som det är möjligt. Källan i detta fall är jag.

Två statusuppdateringar på Facebook kan i vissa människors fantasi leda till ett extraärende på ett bygg och miljönämndssammanträde.

Jag tar mig för pannan och förbannar min egen naiva inställning. Ska jag vara tvungen att radera alla vänner från Älvkarleby kommun?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar