måndag 26 juli 2010

En vanlig dag i Uppsala?


Tog yngste sonen och yngste leonbergern med mig till Uppsala idag för att hämta hushållsutskicket. Det vill säga det valmaterial som ska delas ut till alla hushåll i kommunen.
Sonen fick följa med som sällskap och bärhjälp och Sixten fick följa med för att han behöver tränas i att möta folk, bilar och annat som livet i en stad kan bjuda.

När man ser mig köra bil i Uppsala kan ingen gissa att jag faktiskt har kört lastbil i den staden och vant rört mig mellan de olika industriområden, även om det tog ett tag innan jag lärde mig att Modins bilar inte låg på samma sida som Max.
Jag brukar säga att jag kan gå vilse i min egen bakficka och det märktes idag. Till slut kom vi ändå fram till Fyris tryckeri och kunde lasta kartongerna.

Vi körde ner till Fyrisån och parkerade bilen för 10:-/timmen och det får anses som billigt i Uppsala. En lagom promenad upp till Folkpartiets lokal på Kungsängsgatan.
På vägen dit fick jag möjlighet att agera scout när en tant ramlade med sin cykel och jag var den enda som stannade och hjälpte henne upp. Jag till och med stoppade trafiken som fick grönt ljus medan tanten försökte få loss sin fot från cykeln mitt på övergångsstället. Allt gick bra och hon skadade sig inte.

Sixten provade på att åka hiss och det gick kanonbra. Vi flanerade sen gågatan fram och stannade uppe vid Forumtorget, där vi köpte varsin glass, -Ja inte Sixten förstås- satte oss på en bänk och åt glass och tittade på folk.

Fast det var nog fler människor som tittade på oss, för det måste vara ett stensäkert raggningstips att skaffa en leonberger och sätta sig på en bänk! Det var inte många som gick förbi oss utan att titta, le och kommentera Sixten.
Den osäkre och inte alltid så sociala Sixten klarade sitt Uppsalaäventyr galant. Det var bara en buss som han skyggade lite för annars så skötte han sig mycket bra.

Väl hemma igen var det storebror Frasses tur att bli ompysslad eftersom jag hade hämtat upp Noniserum som vi nu ska behandla Frasses äckliga och stora fukteksem med. Jag håller alla tummar för att det ska fungera för det här kommer bli vårt riktigt stora Nonitest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar