lördag 17 juli 2010

Luttis nya karriär som paparazzi

Jag tror att ledarskribenten på Arbetarbladet börjar ledsna på att jobba på en simpel morgonblaska med en upplaga under 30 000. Han ser nu sina möjligheter att gå över till den mer glamorösa skvallerpressen och kanske kunna jobba kvar där efter sin pension så att han kan göra lite ekonomiska klipp genom det extra jobbskatteavdrag som pensionärerna får göra. Det förutsätter förstås att alliansregeringen får sitta kvar nästa mandatperiod, men det kan nog han nog leva med om det gynnar honom personligen.
Jag har tidigare haft en debatt med Lutti om solidariteten med oss vanliga dödliga som är beroende av a-kassa och redan då visade han att det var mycket prat och lite verkstad.

I flera ledare har Aftonbladets skriverier försvarats av Arbetarbladet, vilket borde innebära att ansvarig utgivare står bakom att göra Arbetarbladet till en slipprig skvallerblaska som nöjer sig med rykten, anonyma källor och att sno åsikter som publiceras i andra tidningar utan att göra egna efterforskningar.
Ett enkelt sätt att skriva ledare på när värmen tar hårt på produktiviteten och det svala vita vinet lockar mer än datorn.

Nej hädanefter läser jag blaskan på nätet och sparar därmed 200 spänn i månaden. Jag vill helt enkelt inte köra mina pengar i halsen på en tidning som spelar i samma liga som Se&Hör och andra.

Jag ser fram emot att få se Lutti på premiärer och snokandes i buskage med jätteobjektivet på kameran. Han under sin korta praktikperiod visat att han håller klassen som skvallerblaskjournalist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar