Det här är Feministiskt initiativs sätt att visa var de står i kampen för jämställdhet,,Ett enda PR-jippo.
Det finns en mängd andra sätt att manifestera skillnaderna mellan mäns och kvinnors löner och det finns en mängd användningsområden för 100 000 kronor än att elda upp dem för att få massmedias uppmärksamhet.
Birgitta Ohlson skriver på Facebook att de pengarna hade kunnat rädda 400 småflickor i ett fattigt land från akut undernäring och Resurspankskriver om Majblomman.
FI gör vad de kan för att förstärka bilden av politik som just jippobetonade spektakel.
SVD
Arbetarbladet
Aftonbladet
Peter Andersson
tisdag 6 juli 2010
FI gör politik till ett spektakel
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Man brukar kunna höra att, "all PR är bra PR"...
SvaraRaderaInte minst här i Gävle kring juletid då det kliar i fingrarna på ett gäng pyromaner och självutnämnda "PR-experter".
Publicitet misstas ofta för att vara synonymt med PR och var det publicitet Schyman ville ha så har hon fått det. Men ville man ha det här resultatet?
Jag tror inte det. Inte någonstans hör jag om sakfrågan. Endast om "det jävla tilltaget" och om folk som är förbannade över det.
Jag klassar det här som "marknads"-gyckel. Marknadsförarna på Studio Total har totalt misslyckats med att lyfta fram budskapet. Pajaskonsterna har hamnat i fokus, och man kan väl inte påstå att det roar någon...
Dags att byta namn till Stupido Total?
En klok synpunkt du för fram. Sakfrågan är det inte många som känner till eller talar om.
SvaraRaderaKvinnorna som Schyman säger sig kämpa för har inte kommit en krona närmare en jämställd lön.
Här har du sanningen om Studio Total.
SvaraRadera"Snackisar"...
http://capdesign.idg.se/2.990/1.276446/kunderna-bryr-sig-inte-om-historien-ar-sann
Som sagt var – marknadsgyckel.
Inte politik.